sobota, 24 października 2015

Moje przemyślenia: Tolerancja

       Tym razem napiszę trochę inaczej niż zwykle. Dla niektórych pewnie będzie to nudne. Mam jednak do was prośbę c; Po przeczytaniu tego wpisu zostawcie komentarz czy takie posty również was interesują i czy takich jak ten może być więcej. Pomożecie mi w taki sposób c:

Tolerancja - poszanowanie czyichś poglądów, upodobań, wierzeń, różniących się od własnych.

       Przeglądając różne strony w końcu wpadłam na taką, na której znalazłam pytanie "Czy powinniśmy tolerować nietolerancję?" Jakiś czas zastanawiałam się jak na to odpowiedzieć i w sumie poprzestałam na tym -> moim zdaniem nie powinniśmy tolerować nietolerancji szczególnie jeśli polega ona na wyśmiewaniu się z innych, upokarzaniu itp. Nie przestajemy jednak być przez to ludźmi tolerancyjnymi jeśli szanujemy "odmienność" innych osób. Wszystko ma swoje granice, tolerancja również. Jeśli tolerancja nie miałaby granic to tolerowalibyśmy również zło takie jak przemoc, przestępstwa i inne. Można by tu przywołać słowa filozofa Karla Poppera: "Jestem zdecydowanie za tolerancją, lecz przeciw tolerowaniu nietolerancji, przemocy, okrucieństwu"
       Czy tolerancja jest ważna? Myślę, że tak, ponieważ nikt z nas nie chciałby być wyśmiewany przez innych czy też czuć, że z powodu "inności" ludzie się od niego odsuwają. Według mnie każdy człowiek ma prawo do innych poglądów. Różnimy się od siebie i to jest piękne! Nie wolno dyskryminować żadnego człowieka bez względu na to, jak wygląda, jaką wyznaje religię, do jakiej grupy społecznej lub narodowości przynależy, czy jest niepełnosprawny czy sprawny, jaki ma kolor skóry, jaką ma orientację seksualną itp. 
       A Wy jesteście tolerancyjni? Pomyślcie chwilę.

Jeszcze raz przypominam o zostawieniu komentarza, abym wiedziała czy takie wpisy również będziecie czytać ;) Jest to pomocna informacja, więc bardzo was proszę o opinię c;
 Jastuha :*

2 komentarze:

  1. Fajnie jakbyś pisała więcej takich postów, to też pomaga innym spojrzeć na dany problem z innej strony ^^ Ja uważam że jestem tolerancyjna, ale nie tolerancyjna wobec nietolerancji (ale to śmiesznie brzmi x3) i przemocy. Wydaje mi się, że Polska nie jest tak bardzo tolerancyjna jak inne kraje: ludzie śmieją się z koloru skóry, orientacji seksualnej, stylu... bardzo mnie to smuci, bo przez to ludzie też boją się być sobą :c

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję c;
      Rzeczywiście jeśli się to powtórzy to trochę śmiesznie brzmi c:
      Potrzebujemy ludzi tolerancyjnych ��

      Usuń